' ' ' ' ' La lionesa: Flamets d'ou ' ' ' ' ' ' ' ')

Pàgines

Flamets d'ou



Coneguts en castellà com a tocinillos de cielo.
Els flamets són un clàssic de la nostra pastisseria. En una safata plena de rebosteria no hi poden faltar.

Ingredients
6 rovells d’ou
250 gr de xarop de sucre a punt de fil fluix (32º Boume = 106º C)
Vainilla (al gust)
Per fer el xarop
163 gr de sucre
87 gr d’aigua
Bullir 3 minuts o fins que agafi el punt de fil fluix

Elaboració

Poseu 6 rovells d’ou en un bol i,  afegiu el xarop a poc a poc tot remenant amb unes varetes,  tot seguit, passeu la mescla per un colador per tal de treure’n els possibles grumolls.


Agafeu una dotzena i mitja de motlles per a fer flamets 




Unteu-los amb  mica de glucosa líquida, que ja haureu  esclafat al bany maria.







 


Poseu els motlles  al recipient que hàgiu triat per posar-los al bany maria i aboqueu la mescla.
Poseu la tapa al recipient però, embolicada amb un drap de cotó.  Quan comenci a bullir deixeu-ho coure de 10 a 11 minuts.

Quan els flamets estiguin freds, els traieu del motlle fent un petita pressió a sobre per tal de que es desenganxi i posats de cap per avall doneu  un cop sec i sortiran sols.









Els poseu dins de petit-fous, millor si són d’alumini.








Bon profit

20 comentaris:

  1. MAre meva quina cosa més bona !!! si els veuen el pare i el meu germà es mengen fins les fotos.
    Guauuuu, es que fins i tot jo ara em menjaria algun mmmmmmmm
    Bona setmana
    Petonets

    ResponElimina
  2. No m'he atrevit mai a fer-ne, i mira que m'agraden!!!

    ResponElimina
  3. lo probe una vez pero en molde grande rectangular y luego cortaba porciones.Pero tu con esta presentacion asi en estos moldes lo has bordado y la receta me gusta me la guardo y a ver si me animo
    miquel

    ResponElimina
  4. MMMM,quina delícia!!! Moltes gràcies pel pas a pas.
    M'apunto la recepta!
    Emma

    ResponElimina
  5. mare meva si els veies el meu marit,li agraden una barbaritat jajaja en vaig fer un cop i li va agradar mirare a veure la teva, que les teves receptes sempre tenen molt exit.petons

    ResponElimina
  6. Narcís t´han quedat estupendos! Què seria una plata de rebosteria sense els flamets d' ou...
    Com ja saps els tinc pendents. M' agradat l´estri per coure´ls al bany maria...el trobo molt pràctic. Aviam si en trobo per aquí. Suposo que en una ferreteria, no?

    ResponElimina
  7. Quina crack Narcís... els flamets d'ou sempre me'ls menjava xarrupant quan era petita! Ara fa anys i panys que en menjo, me n'has fet venir ganes!
    Una abraçada
    Sandra

    ResponElimina
  8. Això per mi són "palabras mayores" Me l'he apuntat a pendents però en grau de dificultat alta. Si m'animo a fer-los segur que cau alguna pregunteta...
    Gràcies pel pas a pas i per que estigui babejant mirant aquests dolços que tant m'agraden. Petons

    ResponElimina
  9. Caram, quina pinta!!! Segur que estan deliciosos.
    Endevant i Salut!!!

    ResponElimina
  10. que professional Narcís! t'han quedat espectaculars!!! a mi mai m'ha agradat aquest postre, és massa dolç, però al meu marit li tornen boig!!!! de fet crec que feien concursos amb els seus germans a veure qui en manjava més!!!! petonets i bona setmana

    ResponElimina
  11. Quina passada, m'agraden molt aquests flamets, t0han quedat de primera!

    ResponElimina
  12. Són ben bé iguals que els que em comprava el meu avi de petita. M'encantaven!!

    ResponElimina
  13. Narcís, un dia ens hauràs d'explicar això del xarop a punt de fil fluix! ;)
    Els flamets eren la meva perdició de petita... i ho eren tant, que un dia vaig agafar-ne un empatx i des de llavors no els he tastat mai més. :(
    T'han quedat preciosos!
    Petons!

    ResponElimina
  14. Com sempre vaig tard per agrair els vostres comentaris.

    Gràcies a

    Lily
    Visc La Cuina
    Miquel
    Emma
    Agnès
    Cristina
    Sandra
    Eri
    Toni
    Judith
    Crsitina
    Alba
    Mercè
    Salome

    Dir a l’Eri que s’animi a fer-los que no son tan difícils.
    A la Mercè que estic fen un petit resum de tots els punts del sucre. Estic esperant compra un densímetre per fer les comprovacions i acabar el que estar començat a la pàgina EL SUCRE

    Bona cuina

    ResponElimina
  15. He publicado este post en Mis Favoritas de esta semana, si quieres verlo está en:
    http://blocderecetas.blogspot.com/2011/07/mis-favoritas-semana-27-2011.html
    Espero que te guste!

    ResponElimina
  16. No em vaig poder resistir a fer-los en el moment que vaig veure la recepta! Em van agradar molt, tot just avui els he publicat.
    Gràcies per la recepta!!
    Salutacions.

    ResponElimina
  17. Gracias a tí por 'prestarme' tus magníficas creaciones!

    ResponElimina
  18. Mare meva!!! Ets tot un artista!!! M'ecanten! M'els menjo a dotzenes i mai m'he atrevit a fer-ne. A veure si m'animo.

    ResponElimina
  19. Narcís, on puc comprar aquestes càpsules d'alumini? Per cert fan molt bona pinta aquests flamets!

    ResponElimina