' ' ' ' ' La lionesa: Brioix de crema ' ' ' ' ' ' ' ')

Pàgines

Brioix de crema



Aprofitant  que aquest dies hem fet les coques, he pogut  practicar una mica més amb les masses fermentades.

Cada dia estic descobrint coses noves. En aquest cas, la farina. Recordo que quan treballava amb el pare havíem de barrejar la farina de força amb la blanca per fer brioix, pasta de full o  croissants. També recordo que hi havia farines preparades per  fer les diferents masses. Ara bé, a casa, sempre havíem fet servir la proporció de farina de força i fluixa, segons el tipus de massa que tocava fer.

Des del primer dia que vaig  fer els croissants i la pasta fullada em vaig adonar de la diferència que hi ha entre les farines perquè encara recordo les textures de les masses de quan treballava  a la pastisseria.
Hi ha vàries coses que s’han de tenir en compte a l’hora de fer una massa fermentada. La força de la farina, la quantitat de llevat, la duresa de la massa, el temps de fermentació i la cocció.

Cal, doncs, trobar l’equilibri en tots aquests elements. Com es pot trobar? Doncs practicant i provant. Amb tot això no vull desanimar a ningú, sinó tot el contrari, ara que molts heu fet per primera vegada la coca de brioix.

Gairebé la majoria de les  receptes que podeu trobar són bones, però és recomanable seguir el procediment d’elaboració fil per randa. Totes les receptes porten farina de força, llevat, ous, mantega o llet, sucre i  les diferents masses poden portar matafaluga, canyella, comí, aiguanaf, anís, raspadura de llimona, etc.

Avui he fet un brioix amb farina de força especial que m’ha proporcionat un pastisser forner amic meu.

Ingredients

Massa mare:
150g farina de força
20 g llevat premsat

Per la resta de la massa:

10 g llevat premsat
1 ou
80 g de sucre
6 g sal
60 g mantega pomada
150 farina de força
Un rajolí d’oli

Crema  pastissera

250 cc de llet
75 g sucre
2 rovells d’ou
20 g de fècula de Moresc (Maizena)
pell de llimona
un tros de branca  de canyella
Una mica d’esctracte de vainilla natural

Elaboració

Aquesta farina de força especial no es pot fer servir amb aigua tèbia, s’ha de fer amb aigua freda. Primer de tot, dissoleu el llevat amb aigua freda,  afegiu la farina juntament amb la sal i feu una massa consistent. Deixeu que dobli el seu volum. Després afegiu la resta dels ingredients: el llevat dissolt amb una mica d’aigua freda, l’ou, la mantega, el sucre i la farina. Tot ben amassat i afinat. Al final  poseu una mica d’oli.

Deixeu reposar la massa uns deu minuts i, tot seguit, feu parts de 60g cada una. Feu unes boles  i  poseu-les a la safata del forn. Deixeu llevar fins que dobli els seu volum i coeu  a 240º C de 5 a 8 minuts. Si el brioix el coeu a foc fluix us pot quedar massa eixut.



Aquesta vegada no he fet el pas a pas, s’ha acabat la bateria de la càmera.

Bona cuina!

28 comentaris:

  1. Yo sencillamente le quitaba ese copetito y me ponía a mojar en la cremita y luego me comía el brioche con el resto de crema que le quedara y ni me sentiría culpable ni nada.
    Por cosas así merece la pena engordar.
    Besos.

    ResponElimina
  2. Increïble, quina pinta!! Gràcies per iniciar-nos en el món de les masses fermentades! Seguirem practicant!

    ResponElimina
  3. Muchas gracias por tu visita y tu amable comentario.
    Me ha encantado esa coca y estos bollos ni te cuento.. ;-)

    ResponElimina
  4. Ja parlàvem l'altre dia que havíem de provar ara la teva recepta, però de moment descansarem una mica de brioix! jejeje
    T'han quedat fantàstics tan ben farcidets!!

    ResponElimina
  5. aquets panets fan una pinta que...uhhhmm, segur que no en queda cap,una abraçada i deixant-mos bocabadats com sempre.

    ResponElimina
  6. t'ha quedat fabulós,mare meva si el veus i t'entra la gana,un dia ho probarem a casa,petons

    ResponElimina
  7. aquest brioche ha de ser deliciós! i un luxe amb la farina que has fet servir.
    pt!

    ResponElimina
  8. Vaja, vaja...no els havia vist mai en aquest format...deliciosos.

    ResponElimina
  9. Quina cosa més original!!! i bona, ja m'ho imagino. Les càmeres i les bateries sempre ens fan males passades! Gràcies per les teves lliçons! Petons

    ResponElimina
  10. Després de veure l'èxit que ha tengut la teva recepta de massa per fer la Coca de Sant Joan, em van entrar ganes de provar la teva recepta.
    Després de veure la pinta que te aquest brioix de la foto, crec que ho he de provar de manera urgent!!

    ResponElimina
  11. Bon dia!Acabo d'arribar aqui i estic encantada amb tot el que veig.Tens un blog fantastic i aquest briox de crema em sembla una maravella!
    Fins aviat!!!

    ResponElimina
  12. Això és un brioix de luxe, una preciositat!

    ResponElimina
  13. Narcís, quin goig que fan aquests brioixos amb crema, em vene ganes de ficar-hi el dit! I les coques són de professional! Enhorabona!

    ResponElimina
  14. Ostres Narcís, amb el que m'agrada el brioix ja et dic que aquest el provaré ben aviat!! I així com l'has presentat m'encanta!!
    I també m'anoto la recepta de la coca de Sant Joan per provar-la l'any vinent! Quina preciositat!
    Petons!

    ResponElimina
  15. ¡Ummm, qué delicia!, fantásticas.
    besos

    ResponElimina
  16. M'ha agradat molt tota l'explicació que fas de les farines. No ho sabia. La recepta, molt gustosa. Gràcies per compartir-la.

    ResponElimina
  17. Que bons!! m'encanta la combinació brioix crema... A mi m'espanta una mica tot això de les farines i els llevats, amb els que em faig un bon embolic... de forner, premsat, sec, químic (aquest ja sé que és el Royal!), de París...!!

    ResponElimina
  18. Son perfectas,i lo de la farina es molt interesant


    MARTA

    ResponElimina
  19. Això de les masses fermentades és tot un món i no sempre és fàcil trobar les proporcions adequades. Però veig que ja ho tens del tot dominat! Aquest brioixos tenen una pinta espectacular!!!!

    Petons!
    Anna

    ResponElimina
  20. Hola, encantadisiiiiiima de visualizar tu blog, te acabo de ver en el blog de Eva Flores, ma petite bulangerie, aqui me quedo rendida a tus pies..... y como seguidora!!! que arte tienes... marzo31aries.blogspot.com

    ResponElimina
  21. Quins brioixos!!!!t'han quedat perfectes i segur que tenen un gust boníssim!!! jo acabo de descobrir el teu blog, però no serà la adrrera vegada que passi per aquí!!!! m'ha encantat!!!

    ResponElimina
  22. Quina meravella de brioix, m´encanta aquest tipus de mases, i la crema la meva debilitat. Hem quedo com seguidora del teu blog, que no em vull perdre res. petons, i continuo passejant pel blog que no paro de veure coses fantàstiques.

    ResponElimina
  23. Acabo de conocer tu blog de casualidad y me ha encantado, por lo que me quedo de seguidora para poder mirarlo con mas detenimiento, un beso y hasta pronto!!!

    ResponElimina
  24. Qué maravilla de brioche, se come solo con verlo. Mi enhorabuena.
    Me encanta todo lo que haces.
    Un saludo.

    ResponElimina
  25. Mestre Narcís un señor Brioix m´encanta i amb crema mes
    bona setmana
    miquel

    ResponElimina
  26. Hola Salome. Muchas gracias por visitar el blog la Lionesa, y por poner como favorito en la semana 27 la entrada de los tocinillos.

    Hola zer0gluten
    Tengo que decirte que los que se han comido el bollo no ha dejado ni una migaja. Gracias per el comentario

    Taller de cuina
    Les masses fermentades no son difícils de fer, el que es necessita és una mica de pràctica i conèixer molt be els ingredients a emprar.

    Gracias Isabel, nos seguimos

    Sandra. El meu brioix no té res d'especial, només cal posar cura alhora de fer la massa i en la fermentació

    Francesc aquest brioixos van volar de seguida


    Gràcies Agnès

    Hola Eva, tu hi entens molt de farines. Una abraçada


    Núria
    Per les vacances en farem algun dia, o potser croissants

    Cristina
    Aquesta format juntament amb els allargats és el que es feia a casa quan era jovenet.


    Eri
    El que intento, és explicar com es fan les elaboracions de la pastisseria tradicional.

    Bon Tiberi
    Com més vegades ho facis millor et sortirà qualsevol recepte.

    Hola Clàudia
    Estic content que t'agradi el bloc


    Visc la cuina
    Gràcies els productes són de primeríssima qualitat



    Cristina
    Pensa que de jove vaig fer l'ofici i desprès amb anys no l'he oblidat


    Hola Mercè. Ja saps que et tinc per una molt bona pastissera, segur que la faràs molt bé l'any vinent

    Dadá flavors
    Gracias por el comentario

    Hola Francesc, cada dia aprenc coses noves i m'agrada compartir-ho


    Hola Bet
    Una vegada hagis fet les primeres masses ja l'hi perdràs la por, llavors veuràs que no és tant difícil

    Hola Marta
    Gràcies per la visita

    Hola Anna, et dic el mateix que a la Cristina, i que amb els anys no he perdut el que vaig aprendre de jove

    Hola ISA
    Que gran experta la EVA. Gracias por tu visita

    VADEPAN
    Aquest brioixos ha agradat molt, és una fórmula molt tradicional. Ens anirem seguint

    Hola Joaquina
    Hem fas content amb aquest comentari

    Gracias recetasverocava, nos seguiremos


    Hola Irmina Díaz
    Gracias, voy ha vositar tu bloc

    Hola Miquel. El brioix amb crema millor, encara que moltes vegades el menjo amb nata que és més ràpida de fer

    Donar-vos les gràcies a tot/es per la visita que heu fet a l'apunt dels brioixos. Ara que estem de vacances visitaré els vostres blocs
    Bona cuina
     

    ResponElimina